Läste att SD skickat in sin tunnelbanekampanj till reklamtävlingen 100-wattaren. Den kommer givetvis inte belönas. Dels för att juryn inte gillar SD, men icke att förglömma också för att kampanjen inte på något sätt förtjänar ett pris. Tänk om ett vanligt företag hade skickat in något med den här motiveringen:

“Många tyckte att kampanjen var så sanslöst osympatisk och korkad att polis fick tillkallas när rasande massor slet ner enheterna. Så gott som alla medier gjorde något om hur hemsk kampanj vi gjort. Mängder med potentiella konsumenter valde sen att sprida på sociala medier hur intensivt de avskyr oss, vår produkt och allt vi står för. Som extra bonus skrev vi kampanjen på usel engelska så att det blev enklare än vanligt för konkurrenterna att göra sig lustiga över vår generella inkompetens.”

Ingen riktig vinnarkänsla.

PS. Men att de har stavat fel till ordet “korrekturläsning” i casefilmen, det MÅSTE ändå vara med flit, eller är världen så underbar ibland? DS.

 

Mansbarnet